آمار کشته  ها به 6 تن رسید
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۳۹۷۹
تاریخ انتشار: 2016 April 17    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
بارندگی  های شدید در 17 استان  که از 5روزگذشته شدت گرفته تا زمان دریافت خبر 6 تن کشته و مفقود و میلیارد  ها تومان خسارت مالی بر جا گذاشته است . در همین حال امداد رسانی به سیل زدگان در این مناطق ادامه دارد و بر اساس گزارش  ها به 9000 نفر از هموطنان متاثر امدادرسانی شده است.

امداد رسانی به سیل زدگان در 17 استان

17استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، زنجان و 188شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیل و آبگرفتگی شده اند. به گزارش خبرگزاری هاسخنگوی سازمان امدادو نجات هلال احمردر باره امدادرسانی  ها گفت: بیش از 9000 نفر امدادرسانی شده اند و 367 نفر اسکان اضطراری یافته اند.

شمار جان باختگان سیل در ایلام

 مرتضوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز ضمن اشاره به نجات 25 نفر از مرگ و انتقال 7 مصدوم به بیمارستان بیان داشت: تازمان دریافت خبر ها 3 نفر در دهلران، یک نفر در مهران، یک نفر در ایلام، و یک نفر در اندیکا جان خود را از دست داده اند.

 تخریب هزار و 20 واحد مسکونی روستایی لرستان

 کامران امیری با اشاره به آبگرفتگی 2هزار و 80واحد مسکن روستایی افزود: هزار و 60 واحد نیز خسارت 10 تا 50 درصدی داشتند.در صورتی که متوسط قیمت هر واحد 250 میلیون ریال در نظر گرفته شود، میزان تقریبی خسارت هزار و 60 واحد تخریب شده، 255 میلیارد ریال است.معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: هم اکنون کارشناسان این نهاد با حضور در سطح روستا های استان در حال برآورد دقیق خسارات وارده هستند.

خسارت 500 میلیارد تومانی در دو استان

بارندگی شدید، تگرگ، باد و سیل ناشی از آن طی روز های گذشته خسارات زیادی در برخی استان  ها وارد کرده است که به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  های خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد بر اساس برآورد های اولیه حدود 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان حدود 218 میلیارد تومان، کرمانشاه 80 میلیارد ریال و شهرستان بهمئی 170 میلیارد ریال خسارت دیده اند.علی سلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیزگفت: سیل 2 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت به عشایر استان وارد کرده است.استاندار کهگیلویه وبویراحمد از وارد آمدن بیش از 212 میلیارد تومان خسارت در پی وقوع سیل و بارش تگرگ شدید در استان خبر داد.سید خداداد اجتهادی رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر بارش  های سیل آسا 7 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت  های عشایری شهرستان وارد شده است.

 بارندگی در روستا های خراسان رضوی خسارت به بارآورد

 مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارندگی به شبکه آبرسانی، راه ها و واحد های مسکونی روستا های این استان خسارت وارد کرد.حجت علی شایانفر روز گذشته افزود: بارندگی در منطقه کلات و قوچان بیشترین شدت را داشته و مشکلات و خساراتی به بارآورده که هنوز گزارش دقیق آن دریافت نشده است.وی اظهار کرد: گزارش  های بسیاری از آب گرفتگی معابر و منازل، گیر افتادن خودرو  ها در آب، سقوط درخت و خسارت به جاده  ها، پل ها و تاسیسات شهری و بخش کشاورزی نیز دریافت شده است.وی گفت: تازمان دریافت خبر خسارت جانی در این زمینه گزارش نشده است.

وقوع 436 سانحه رانندگی در مشهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد از وقوع 436 سانحه رانندگی در این شهر طی 24 ساعت جمعه خبر داد.سرهنگ علیرضا حاجی زاده گفت: این تعداد سانحه رانندگی به علت ریزش باران و لغزندگی معابر از صبح جمعه تا صبح شنبه در شهر مشهد رخ داد که 46 سانحه از این تعداد تصادف جرحی بوده و منجر به مصدومیت شده و 390 سانحه نیز فقط خسارت مالی در پی داشته است.

81 عملیات امداد و نجات در مشهد

از ساعت ٨ صبح تا ساعت 1٨:3٠ شنبه بیش از 1٧٠٠ تماس تلفنی از سوی شهروندان با سامانه 125 برقرار شده است و آتش نشانان برای ٨1 عملیات امداد و نجات به کمک شهروندان شتافتند . آتشپاد دوم حسن جعفری مدیر عامل آتش نشانی مشهد افزود: از این میان بالغ بر 6٠ مورد از این حوادث مرتبط با بارش های رگباری و بیشترین آن در خیابان های ابوطالب، عبدالمطلب، کوی امیر، پنج تن و موسوی قوچانی بوده است
خراسان
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv